Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití muzejní a galerijní edukace v předškolním vzdělávání
Jedináková, Natálie ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím muzejní a galerijní edukace v předškolním vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jaké činnosti v tomto směru probíhají nad rámec řízených činností realizovaných přímo v mateřských školách. Následující práce se zabývá teoretickým vymezením a realizací krátkodobého projektu, který se skládá z navštívení jedné vybrané galerie, na kterou následně navazuje výtvarná řada. Práce se dále skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiku dítěte předškolního věku, vymezení galerie a muzea, vztah těchto institucí k RVP PV. V další části vymezuje současné pojetí výtvarné výchovy v předškolním vzděláváním a předkládá didaktický model plánování výtvarných činnosti, s vazbou na praktickou část, kde je tento model uskutečněn. Praktická část je rozdělena na dvě části: výzkumnou sondu a didaktickou část. Ve výzkumné sondě byly realizovány rozhovory s pedagogy v mateřských školách. Přepsané rozhovory byly následně kódovány metodou otevřeného kódování. Didaktická část předkládaná autorkou této práce představuje plánované a v mateřské škole realizované výtvarné aktivity. KLÍČOVÁ SLOVA muzejní a galerijní edukace, předškolní vzdělávání, edukační program, RVP PV, spolupráce školy a galerie, pojetí výtvarné výchovy
Vyukový program pro demonstraci ořezávání 2D objektů a vyplňování 2D uzavřených oblastí
Novotná, Lenka ; Švub, Miroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a vývojem aplikace pro demonstraci ořezávání a vyplňování 2D uzavřených oblastí. Jsou zde popsány jednotlivé algoritmy, jejich vlastnosti a vzájemné rozdíly. Aplikace byla navrhnuta tak, aby názorným způsobem ukázala právě tyto vzájemné odlišnosti a usnadnila jejím budoucím uživatelům pochopení této problematiky.
Matematika pro ZŠ
Žaba, Jakub ; Žižka, Josef (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je uplatnit gamifikační prvky ve webové aplikaci, která umožňuje procvičování matemických příkladů pro základní školy. Aplikace je vytvořena jazykem PHP a SQL, a Nette Frameworkem. K procvičování příkladů je využit framework Khan academy. Aplikace je otestována s uživateli a v závěru je navrhnut další vývoj.
Pobyt v přírodě ve vztahu k environmentální výchově v mateřské škole.
ŠŤASTNÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá pobytem předškolních dětí v přírodním prostředí ve vztahu k environmentální výchově v mateřské škole. Hlavním cílem bakalářské práce bylo prostřednictvím kvantitativní metody za pomoci dotazníkového šetření zjistit, jaký je pohled rodičů předškolních dětí na význam pobytu v přírodě ve vztahu k environmentální výchově. Zejména pak kolik volného času tráví děti předškolního věku v přírodě a jakou formou je tento čas využit. Teoretická část obsahuje kapitoly zaměřené na environmentální výchovu, přínos pobytu ve volné přírodě pro rozvoj předškolních dětí a jejich environmentálního cítění a v neposlední řadě i rodinu a její význam pro environmentální výchovu. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že pro rodiče předškolních dětí je pobyt v přírodě důležitý nejen z hlediska posílení fyzického zdraví a psychické odolnosti, ale i ze strany posílení dětské osobnosti celkově. Snahou rodiče je dítěti zajistit pobyt v přírodním prostředí minimálně 27 minut denně. V souvislosti s environmentální výchovou v rámci pobytu venku v MŠ rodiče postrádají větší intervenci od pedagoga směrem k dětem a využívání i jiného přírodního prostředí, než je zahrada u mateřské školy. Na základě teoretických východisek a výsledků výzkumu byl autorkou navržen vzdělávací program pro podporu pobytu předškolních dětí v přírodním prostředí.
Edukace kulturního dědictví ve vybraných programech Archeoskanzenu Březno
Fuksová, Johana ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Práce se zaměřuje na vypracování konkrétního návrhu kategorizace cílů aktivit, které probíhají v rámci edukačního programu Archeoskanzenu Březno Žít pravěk. Tomuto návrhu předchází vymezení těch oblastí pedagogiky, do kterých řadíme muzea obecně, konkrétně pak edukační programy archeoskanzenů. Nedílnou součástí této práce je také obecná kategorizace cílů vzdělávání z hlediska rámcových vzdělávacích programů, jejich průřezových témat a vzdělávacích oblastí a z hlediska taxonomií cílů. V návrhu kategorizace cílů jsou cíle z těchto oblastí kategorizovány a definovány za účelem zpřehlednit edukační programy dané instituce pro učitele základních škol a nastavit vhodné podmínky pro evaluaci těchto programů v rámci běžného vyučování. Součástí práce je také analýza předloženého návrhu, která vznikla za účelem dalšího zpřehlednění očekávaných cílů edukačních programů a naleznutí oblastí s potenciálem ke zefektivnění nebo zvýšení edukačního působení v rámci edukačních programů na žáky základních škol.
Prožitkové učení na téma Voda jako nepostradatelná součást života
BUZICKÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na environmentální výukový program v předškolním vzdělávání. Z oblasti životního prostředí se soustředí na problematiku vody. Cílem je rozšíření povědomí o důležitosti vody na naší planetě a pro náš každodenní život. Teoretická část popisuje vznik vody, její vlastnosti, použití a koloběh vody. Dále pojednává o environmentální výchově v předškolním vzdělávání. Praktická část obsahuje jednotýdenní výukový program, který byl vyzkoušen a zrealizován ve třídě předškolních dětí. Nedílnou součástí je záznam průběhu projektu, fotodokumentace, pracovní listy a evaluace každého dne týdenního programu.
Sladkovodní svět - environmentální výukový program v předškolním vzdělávání
RIGOVÁ, Eva
Tématem bakalářské práce je environmentální výukový program na téma sladkovodní svět. Hlavním cílem je rozvíjet u dětí předškolního vzdělávání kladný vztah k okolní přírodě a životnímu prostředí. Dílčím cílem bakalářské práce je vypracovat aktivity prolínající se vzdělávacími oblastmi předškolního vzdělávání, jejichž tmelícím prvkem je téma sladkovodní svět. Jednotlivé náměty obsahují detailní metodický popis a případné doprovodné materiály. Teoretická část se zabývá sladkou vodou, živočichy a rostlinami žijícími ve sladké vodě. Obsahuje také proměnu obojživelníka (žáby) a soustředí se na koloběh vody v přírodě. Část praktická je pojata formou jednotýdenního projektu, který lze využít jako metodiku pro učitele nejen v mateřských školách. Bakalářská práce předkládá návrh environmentálního výukového programu pro mateřskou školu. Environmentální výukový program byl vyzkoušen u předškolních dětí mateřské školy a setkal se s kladným ohlasem. Bakalářská práce obsahuje evaluaci proběhlých aktivit.
Mořská biologie v učebnicích přírodopisu
BUŠTOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou témat mořské biologie v učebnicích přírodopisu žáků základních škol. Literární přehled je věnován obecné charakteristice pojmu učebnice. Dále je pak zaměřen na analýzu jednotlivých učebnic přírodopisu, především na jejich obsah, týkající se mořských druhů živočichů. Následně jsou v bakalářské práci uvedeny rozšířené informace o daných taxonech. Praktická část je zaměřena na tvorbu výukových listů pro žáky základní školy se zaměřením na konkrétní mořské živočichy.
Vzdělávací program zaměřený na denní motýly a význam lučních ekosystémů
KYTLEROVÁ, Petra
Cílem této bakalářské práce bylo navrhnout výukový program zabývající se denními motýly a ochranou lučních ekosystémů. Literární přehled je věnován významu lučních ekosystémů, biologii motýlů a také charakteristice vybraných druhů denních motýlů. Následně je navržen výukový program určený pro žáky 2. stupně základních škol, případně pro zájmové kroužky mimoškolního vzdělávání. Výukový program zahrnuje nejen podrobný popis průběhu aktivit, ale také návodné texty pro lektora. Součástí bakalářské práce je i příloha k výukovému programu, která obsahuje pracovní listy, kartičky a texty k jednotlivým aktivitám.
Chov ryb - návrh výukového programu pro základní školu
NĚMEC, Libor
Cílem bakalářské práce bylo vytvoření a realizace výukového programu pro 2. stupeň základní školy. Program nese název Chov ryb aneb Rybářské odpoledne v Lásenici. Navržený program by mohl být využit v rámci výuky přírodopisu. Literární rešerše obsahuje historii rybníkářství na našem území, zabývá se rybníky a jejich částmi a hlavními chovanými druhy ryb. V další části práce je popis vypracování a realizace výukového programu. Součástí práce je vyhodnocení poznatků získaných během realizace programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.